13. juni 2011

Det går fremover!

Torsdag var en bra dag. Hadde ikke store forhåpninger om å stå da jeg gikk til patologi-eksamen. Vært litt trøtt og sliten de siste dagene, så lesingen har ikke vært så effektiv som den burde vært. Begynte med en praktisk del bestående av histologi, spesimen og obduksjon. Fikk stort sett bare ting jeg hadde lest på og klarte å ro meg bra igjennom de delene jeg ikke kunne så godt. Etter den praktiske delen har vi teori. Fikk en snill eksaminator og trakk bra tema. Vi har en "topicliste" til hver eksamen. Denne besto av ca 200 topics og på eksamen trekker vi 2 av disse. Man kan jo selvfølgelig ikke alle like godt, så her hjelper det med litt flaks.

Stor var gleden da jeg endelig fikk karakteren min!


Resten av dagen var bare kos. Lunch og øl i solen. Sov som en stein i 2 timer før Szimpla ventet. Fikk endelig en etterlengtet sen kveld ute i Budapest igjen. Tusslet hjem tidlig fredag morgen. Våknet med tanken på at jeg faktisk besto pato dagen før. Helt utrolig. Fredag ble det heller ingen lesing. Kom ikke i gang med lesingen igjen før lørdag ettermiddag.


Nå er det mandag og lesingen tar seg opp sakte men sikkert. Neste eksamen er på fredag. Sliter litt med tanken på at jeg har så mange igjen ennå. Vil egentlig bare ta ferie. Hodet og kroppen begynner å bli sliten.


Men som vi har sagt mye i det siste: det er en og en halv måned hvert semester vi må være kjempeflinke og jobbe hardt, de andre månedene er det mye moro og mindre alvor. Vi har det jo fryktelig gøy her i Buda, men alt takket være det arbeidet vi legger ned i disse eksamens- månedene. Så nå er det vel bare å stå på den siste halve måneden. Da venter sommerferie og en ny høst i Budafest!

0 kommentarer: