27. mai 2011

morgenstund

Nå har jeg endelig klart å rydde opp i rotet jeg laget i januar. Hvert år sitter jeg igjen med eksamen fra vinterens eksamensperiode som jeg må ta i tillegg til sommerens eksamener. Men av en eller annen mystisk grunn klarer jeg å rette opp det og i tillegg bli ferdig med alle eksamenene for sommeren. Selv om jeg vet jeg klarer det, er jeg like fortvilet hvert år. Å henge etter med en eksamen er ikke en god følelse.

På tirsdag besto jeg patologi fra forrige semester. Stor lettelse å ikke henge etter med et fag. Neste eksamen på planen er avsluttene eksamen i patologi. Like greit å hive seg på den med en gang.

Så da sitter vi her da. Fra morgen til kveld. Har fått fine rutiner for dagene. Silje kommer hit i halv ni-tiden. Morgenstunden er litt hellig. Kaffe, facebook og nyheter. Etter det er det bare å hive seg på pensum for dagen. Ute skinner solen og varmegradene kryper sakte, men sikkert opp mot 25 grader. I tillegg til kampen om å komme gjennom pensum, er det å holde seg inne i fin-været en kamp i seg selv.


0 kommentarer: